יום שני, 18 במאי 2009

20.5.09




נדמה שנכנסנו לשגרת חיים ועבודה כאן בחווה, ובכל זאת אנחנו מגלים כמה דברים חדשים אנחנו לומדים. דברים קטנים וגדולים, עובדות, דברים מעשיים וגם רעיונות חדשים.
למשל:
- לזרעים של הגזר יש ריח מעולה כשמועכים אותם בין האצבעות
- כלבים יכולים להיות בני ברית לחתולים, תרנגולות, ואפילו ארנבים!
- פרות ועגלים צריכים עזרה בהנקה
- 10 מאכלים שאפשר להכין מתפוחי אדמה
- לכרות עצים בגרזן
- לקרוא לפרות ולאסוף אותן בחזרה לרפת
- לנגן שיר על הגיטרה
- לשדוד לאור יום ביצים מהתרנגולות
- להכין וללוש 50 קילו בצק!
- לרכב על אופניים בלי גלגלי עזר! להתמקצע בקורקינט!

זו רק דוגמא, ויש עוד המון. הרעיונות החדשים מענינים ועדיין מתגלגלים בראש ובינינו.
אתמול היה יום ראשון ובפעם השניה נסענו לטייל עם טומי ומלוינה. טומי הוא בן דוד שני שפגשתי רק פעם אחת לפני שהגענו לכאן. המפגש הראשון וגם השני איתו ועם משפחתו היה מאוד נעים ופתוח, דיברנו וצחקנו הרבה. כולנו נהננו מאוד.
אולי מכיון שאין לי בכלל דודים ובני דודים אני מאוד שמחה על הקשר איתו ועם המשפחה שלו. (דוקא בני דודים שניים יש לי הרבה ואת רובם אני לא מכירה...)
מה שעוד היה מרגש בשבילי זה שכאשר דיברנו עם אבא שלו (הוא חי בסלובקיה) בסקייפ עם מצלמה, הוא נדהם לראות עד כמה אני דומה לאמא שלו (בפעם האחרונה שהוא ראה אותה בזמן מלחמת העולם ה-2 היא הייתה בערך בגילי). ואני, כל כך רואה את תווי הפנים של המשפחה שלי בטומי.

נפגשנו ליד לוצרן והפלגנו באגם, ומשם טיפסנו בעזרת רכת תלולה לפסגת הר, שם טיילנו ברגל בתוך יער מקסים אל נוף מדהים. הכל חד וברור, והכל יפה- הצמחים, גווני הירוק והפרחים, האבנים (אליהן במיוחד רותם שם לב).


אתמול ספרנו 9 ימי ראשון שאנחנו כבר כאן, ובאמת אנחנו מנצלים אותם לצאת לטייל ולהיות ביחד. בימי השבוע אנחנו בדרך כלל לא יוצאים מהכפר כי אנחנו עובדים. אורס ביקש מאיתמר לעבוד יותר שעות תמורת תשלום, כרגע אין כאן אנשים נוספים שעוזרים ויש הרבה מאוד עבודה.
העבודה בשדה התחילה ואנחנו נהנים מאוד מהעבודה עם האדמה. כבר שתלנו וזרענו אפונה, גזר, כרוב, תפוחי אדמה, שומר, סלרי, בצל, וכרישה, חסה, סלק ושום ותירס ותותים (בטח שכחתי משהו...) וכל זה ומה שעוד נזרע אמור להספיק לתצרוכת של הבית כמעט לשנה שלמה!
ביוני אמורים להגיע עוד אנשים לעבוד כאן, עוד בני נוער מהאזור הקרוב וגם מתנדבים מקנדה ומקליפורניה...זה בטח יהיה מענין וכיף.

רוב החיות כבר לא נמצאות כאן, למשפחת הנס יש שטח באלפים, יש שם בקתה קטנה מרוחקת כשעתיים ממקום יישוב. מהאביב ועד הסתיו החיות יוצאות לנפוש שם במרעה. ביום ראשון האחרון כל העיזים הוסעו לשם, והפרות כרגע מפוזרות בשדות מרעה שונים בסביבה, ובעוד כשבועיים יעלו לאלפ גם הן. גם חלק מהחזירים וכמובן כמה תרנגולות (כדי שיהיו ביצים למי שגר בבקתה). בבקתה גרות שתי נשים כרגע שתפקידן לפקח על החיות.

היום, רותם ואני נסענו עם לייזה להזיז גדרות בשטחי המרעה, היה יפה לראות איך הן "מגלחות" את העשב הגבוה, כמו מכסחת דשא. אחרי שהרחבנו להן את השטח, לייזה קראה לפרות ורותם הצטרף אליה, ואז לאט לאט הן הגיעו! והנה התמונות --------


תמונות מהזמן שלנו עם מיכי וטיול למפלי הריין!!

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

אוי כל התמונות כאלה מקסימות!
כולכם נראים כאלה מקסימים ומאושרים :)
אני אוהבת אותכם הרבה, כייף לקרוא על החיים שלכם ועל הרפתקאותיכם, והתמונות מוסיפות המון (:
בקרוב עידכונים לגבי המתכונת בהיסטוריה.. מעניין כמה קיבלתי *טפוטפוטפו* ..
נשיקות וחיבוקים גדוליםגדולים!
-נועה הבדודה-